Fiecare om are un set unic de talente și idei proprii, iar atunci când aduni mai mulți oameni în același loc ca să își prezinte punctul de vedere cu privire la o temă comună, unica direcție este dezvoltarea.
Dezbaterea la nivel de echipă a metodelor diferite prin care se poate atinge un obiectiv permite analizarea multor puncte de vedere și alegerea unui drum avantajos pentru angajați și companie.
Spațiile deschise de muncă, huburile fizice, dar și online demonstrează că atunci când sarcinile sunt discutate la nivel de echipă, randamentul angajaților este mai mare, la fel și rezultatele.
Foarte multe companii preferă să își extindă idea de muncă în echipă mutându-și birourile în spații deschise, unde își desfășoară activitatea mai multe firme sau freelanceri. Discuțiile libere și schimbul de idei răstoarnă felul în care era privită până acum competiția, iar munca în echipă este mai nou extinsă chiar la nivel de echipe formate din oameni care profesează în același domeniu, dar nu în aceeași organizație. Bineînțeles, tot ce ține de confidențialitate și planuri interne rămâne în continuare în spatele ușilor închise sau ședințelor în Microsoft teams. Ideile sunt cele care sunt dezbătute deschis și nu este deloc rău.
Fie la nivel de birouri comune, fie într-o ședință cu puțin oameni, munca în echipă emană energie, crește creativitatea, implicarea, productivitatea și bineînțeles, duce la o mai bună comunicare și eficiență. Cu o comunicare deschisă și o dezbatere atentă a ideilor, o companie câștigă mai mult decât un proiect care aduce rezultate bune.
Avantajele sunt numeroase, iar în acest articol le vom prezenta pe cele mai întâlnite pentru o mai bună înțelegere a impactului pe care îl are munca în echipă asupra unei companii, dar și asupra angajaților.
Munca în echipă crește creativitatea
Când un angajat lucrează singur, tinde să ducă la bun sfârșit sarcinile într-un mod mecanic și nu caută îmbunătățiri sau metode mai eficiente de abordare. În cazul în care are o idee, aceasta nu este prezentată din diferite motive. Cel mai adesea consideră că „așa se fac lucrurile aici”, iar munca merge mai departe, încet, neproductiv și treptat încrederea în companie și colegi scade.
Atunci când toți membrii unei echipe discută deschis, la un nivel egal, ideile sunt prezentate fără sfială, iar acest lucru duce la creșterea creativității la nivel de organizație. Ideile curg datorită încrederii față de coechipieri, iar după o dezbatere sinceră celei mai eficiente gânduri pot fi puse în aplicare.
Orice idee, oricât de bună ar fi, are nevoie de dezbatere, confirmare și dezvoltare. Lucrând în echipă, creativitatea fiecărui angajat este pusă pe masă și se poate alege cea mai bună idee ținând cont de fezabilitate și rezultatele pe care le poate aduce.
Munca în echipă oferă perspective
Pornind de la punctul anterior, conform căruia lucrul în echipă crește creativitatea, este important să evidențiem faptul că oferă puncte noi de vedere și direcții ce nu ar putea fi luate fără ore de dezbateri.
Frans Johansson susține în cartea sa, The Medici Effect, că ideile inovative apar atunci când mai multe domenii, culturi, și profesii se intersectează. Autorul recomandă asamblarea unor echipe de oameni care profesează în zone diferite pentru a aduna idei cât mai diverse. El folosește ca model Dinastia Medici, o familie care a ajuns la putere în secolul al XIV-lea. Dezbate modul în care pictorii, sculptorii, poeții, filantropii, oamenii de știință, filozofii, finanțatorii și arhitecții epocii renascentiste au modelat idei inovatoare și întărește faptul că succesul este obținut atunci când oamenii ies din zona lor de confort. Echipele formate din oameni care gândesc la fel nu vor duce la o schimbare semnificativă.
Există și studii efectuate pe echipe formate din oameni de vârste diferite, cu profesii diferite. Ele s-au dovedit a fi mai creative și eficiente datorită faptului că mai multe puncte de vedere, total diferite, au fost analizate și luate în considerare.
Lucrând în echipă, fiecare participant învață
Fiecare angajat are metode prin care poate să lucreze mai bine și mai eficient și cunoștințe care contribuie la îndeplinirea sarcinilor cu succes. Atunci când ele sunt împărțite cu întreaga echipă, pot deveni avantaje pentru cel puțin o parte din cei implicați. Când o echipă lucrează ca un stol bine organizat, resursele sunt folosite mai eficient și fiecare om are de învățat de la altul.
Dezvoltarea individuală a fiecărui membru a unei echipe prin asimilarea noțiunilor prezentate de colegi va duce în timp la o bună consolidare a întregii echipe și la un mod de lucru fluent.
Printr-un schimb eficient de informații fiecare membru al echipei primește un mic training, iar la nivel de organizație, rezultatele vor crește. Prezentarea succeselor va fi un bun exemplu, iar prezentarea greșelilor va duce la evitarea repetării lor de către alți colegi. Feedbackul sincer este de asemenea o unealtă bună. Există adesea momente în care un membru al echipei nu realizează care sunt punctele sale forte și care sunt zonele care pot fi îmbunătățite. Discuțiile vor scoate la vedere aceste aspecte, iar în timp ele se vor echilibra.
Lucru în echipă alungă stresul
Studiile arată că stresul poate duce la greșeli și taskuri rezolvate cu greutate. Cu un spirit de echipă pozitiv și puțină încurajare din partea colegilor, lucrurile se pot schimba doar în bine.
Angajații fericiți aduc mereu rezultate mai bune decât cei care sunt apăsați de stres, greșeli sau respinși de către colegi. Atunci când o echipă se susține, când fiecare membru încurajează un altul, munca pare mai ușoară, iar eficiența crește.
Surse:
https://www.atlassian.com/blog/teamwork/the-importance-of-teamwork
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Medici_Effect
Sursa Foto: Pixabay