Una dintre primele decizii atunci când un antreprenor își începe ideea de afaceri este să caute spații de inchiriere birouri Cluj pentru a-și începe activitatea.
În continuare, este inclusă o serie de puncte ca listă de verificare de luat în considerare în acest sens:
Importanța revizuirii situației administrative a sediului sau a biroului
Este necesar să verifici la primăria localității corespunzătoare – cu departamentul de planificare urbană, secțiunea activități – dacă sediul sau biroul sunt adecvate pentru desfășurarea activității în acesta.
Primăria te va informa, de asemenea, despre documentația necesară pentru acordarea licenței de activitate, care va varia în funcție de caz – de exemplu, va fi necesar un proiect de topograf sau altele similare dacă sediul nu a găzduit niciodată o activitate în acesta .
Trebuie să verifici dacă spațiul respectă toate reglementările actuale legate de activitate. Dacă antreprenorul trebuie să întreprindă investiții pentru a se conforma reglementărilor, este important să cunoască în prealabil această obligație și bugetul. În acest sens, părerea unui expert este întotdeauna interesantă.
Chiria
Legea care guvernează aceste cazuri stabilește că toate contractele de inchiriere birouri Bucuresti pentru alte utilizări decât locuințele se bazează în primul rând pe voința părților. Având în vedere că, prin urmare, legislația este mai laxă în aceste chirii, sunt incluse câteva aspecte de luat în considerare:
- Prețul : trebuie să verifici dacă prețul este rezonabil. Pentru aceasta poți consulta ofertele în portalurile imobiliare pentru birouri similare.
- Cheltuielile chiriașului: este obișnuit ca tu, ca și chiriaș să suporți cheltuielile comune corespunzătoare clădirii sau proprietății unde se află sediul sau biroul (comunitate, curățenie, supraveghere, întreținere … etc.). Acestea sunt calculate pe baza procentului din suprafața biroului sau a spațiilor pe totalul proprietății și sunt plătite lunar. O regularizare poate fi convenită la sfârșitul anului în funcție de costurile reale, caz în care este recomandabil să se stabilească o limită maximă care trebuie suportată de chiriaș în legătură cu aceste cheltuieli.
- Cheltuielile proprietarului: este interesant să incluzi o mențiune care să indice faptul că impozitul pe bunuri imobiliare, cheltuieli extraordinare ale comunității, precum și anumite cheltuieli extraordinare de reparații … etc. sunt pe cheltuiala proprietarului.
- Durata contractului este, de asemenea, un aspect relevant. Acordarea unei durate rezonabile îți va oferi stabilitate în ceea ce privește prețul. Cel mai indicat lucru este să fii de acord ca acel contract să poată fi reziliat de către chiriaș în orice moment, stabilind o perioadă de preaviz și fără a necesita despăgubiri din acest motiv.
În cazul în care vei avea nevoie de lucrări pentru a condiționa spațiile înainte de începerea activității, este recomandabil ca în contract să se reflecte din ce vor consta Este obișnuit să se negocieze o perioadă de grație în plata chiriei în perioada în care chiriașul efectuează lucrările.
Se recomandă includerea unei clauze prin care contractul de închiriere poate fi reziliat fără a fi nevoie de despăgubirea proprietarului în cazul în care chiriașul nu obține în cele din urmă licența de activitate .
Se recomandă întotdeauna specificarea cauzelor posibile pentru rezilierea contractului – încălcări, situații neprevăzute, etc. și modul de acțiune în aceste cazuri.