Optimizarea pentru motoarele de căutare a devenit o sarcină din ce în ce mai complexă și dinamică. Fiecare nouă modificare în preferințele de căutare ale clienților și fiecare schimbare a algoritmilor principalelor motoare de căutare implică o nouă evaluare a unui site și noi măsuri pentru a-l pune în conformitate. Tocmai de aceea, ținând seama de evoluțiile din ultima vreme, noi, echipa SpatiulConstruit.ro, venim cu câteva informații generale în ceea ce privește cele mai importante tendințe și recomandări în SEO în 2022.
Întrucât cea mai mare provocare în optimizarea pentru motoarele de căutare o constituie obținerea unui rezultat poziționat cât mai sus în rezultatele oferite utilizatorilor și deoarece motoarele de căutare oferă opțiuni în funcție de contentul prezent, crearea de conținut relevant rămâne unul dintre cele mai importante obiective ce trebuie urmărite.
În aceste condiții, cea mai importantă recomandare este aceea de a acorda o atenție sporită tuturor elementelor de conținut cu care alegi să targhetezi publicului. Fie că este vorba de pagini de prezentare, de descrierea categoriilor de produse, de pagini de blog, de advertoriale sau de postări pe rețelele de sociale, crearea de conținut util pentru publicul țintă rămâne unul dintre scopurile care trebuie avute mereu în vedere.
Tendințele și sfaturile SEO pe care le oferim sunt în mare parte legate de realizarea, redactarea și crearea de conținut pentru site-uri.
1. Realizează conținut ținând cont cât mai mult de cele mai recente statistici și rapoarte
Statisticile realizate de publicații de specialitate și rapoartele privind tendințele în căutări reprezintă cea mai valoroasă sursă pentru a ști în ce direcție să organizezi strategia de creație și realizarea de conținut. Dacă publicul obișnuiește să consulte mai mult bloguri, postează aici contentul cel mai important. Dacă paginile de socializare sunt cele mai bune surse pentru a comunica cu clienții tăi, acordă acestui canal cea mai mare atenție. Scrie mereu despre lucruri noi, de interes!
2. Căutarea de cuvinte cheie relevante rămâne la fel importantă
Oricât de nativ sau de liber ar fi stilul de comunicare ales, contentul realizat trebuie să includă în continuare cuvinte cheie relevante pentru domeniul de activitate, serviciul sau produsele tale. Prin documentare (research) de cuvinte cheie, poți afla atât care este direcția de comunicare ce trebuie aleasă, cât și care poate fi direcția de dezvoltare a afacerii pe viitor.
3. Definește cât mai bine publicul țintă
O mare greșeală, ce vine cu risipă de timp și resurse, este reprezentată de lipsa unei bune cunoașteri a cumpărătorului țintă. Dacă vrei să realizezi conținut adecvat, care să fie și bine receptat și care să și convertească, trebuie să scrii pentru publicul tău cel mai potrivit. Cu cât știi mai multe detalii despre clienții tăi, despre preferințe, așteptări, canalele de pe care se informează, ce le place să afle etc., cu atât vei fi mai în măsură să redactezi conținut mai adaptat.
4. Care este intenția de căutare
Modificările recente ale algoritmilor Google iau din ce în ce mai mult în calcul acest aspect. Astfel, dacă dorești să acoperi o intenție, cum ar fi aceea de consultare preț sau aceea de comparare a variantelor de culori pentru un produs, e necesar să realizezi conținut detaliat. Acesta trebuie să aibă cât mai multe informații despre tipul de produs, funcționalitate, dimensiuni, avantaje, dezavantaje, variante, opțiuni, personalizare, cost etc.
5. Creează conținut diversificat
Întrucât publicul, în funcție de vârstă, gusturi sau obișnuință, alege un anumit tip de conținut, pentru a oferi exact formatul preferat, alege să-ți prezinți oferta în cât mai multe feluri: prin text, imagini, video, animații etc.
6. Optimizează conținutul cât de bine poți pentru mobil
Chiar dacă nu mai sună nou, recomandarea rămâne la fel de importantă. Peste 80% dintre utilizatori preferă să caute și să se informeze de pe mobil. Ai grijă ca tot ceea ce publici să fie optimizat pe mobil și cât mai simplu de citit, urmărit, vizionat etc.
7. Adu o perspectivă fresh, profesionistă și originală despre ceea ce postezi
Zilnic sunt publicate milioane de articole despre orice. Dacă vrei să ieși din tipare și să faci conținutul mai atractiv, alege o parte a subiectului mai puțin abordată, ceva nou despre subiect, un stil de scriere mai special sau o perspectivă inedită, cum ar fi cea a expertului. Rescriind ceva ce a mai fost scris de sute de ori fără să aduci nimic original ai puține șanse să fii remarcat.
8. Apelează la automatizări
Automatizările puse la dispoziția proprietarilor de site-uri sunt dintre cele mai variate și foarte utile. Fără risipă de timp și energie, acestea pot colecta date importante despre clienți și intențiile lor: dacă doresc să se aboneze la un newsletter, să afle noutăți din domeniu, ce i-ar putea convinge să cumpere etc.
9. Elimină paginile duplicat
Din dorința de a avea cât mai mult conținut, ai grijă să nu ajungi în situația ca două pagini ale site-ului să intre în concurență, limitându-și una alteia șansa de a accede mai sus. Pentru a elimina astfel de probleme, este recomandat un audit SEO, apoi alegerea celei mai bine plasate variante sau combinarea lor.
10. Fii atent la calitatea link-urilor
Când vine vorba despre content, acesta trebuie să dispună și de o serie de link-uri interne și externe. Pentru că cele externe sunt foarte greu de obținut, optează mai bine pentru câteva, dar de calitate cât mai bună. De preferat este să alegi publicarea de articole în site-uri mari, cu autoritate, reprezentative pentru public și domeniul de activitate.
11. Testează mereu
Nu există soluții magice care să schimbe peste noapte performanța SEO a unui site sau rata de conversie. Tocmai de aceea, tendințele și recomandările trebuie să fie testate și adaptate pentru a-și vădi eficiența pentru domeniul tău de activitate. În plus, în procesul de optimizare lucrurile durează un pic până devin vizibile. Așadar, cu răbdare, imaginație și instrumente de măsurare automate, poți vedea care metodă de realizare de conținut și care canal de promovare merg mai bine.
12. Creează conținut având mereu în vedere un scop măsurabil
După ce ai reușit să acoperi cât mai multe dintre cuvintele cheie relevante pentru afacere prin creare de conținut pentru paginile site-ului, începe că redactezi conținut având în vedere anumite scopuri: informare în legătură cu un produs nou, anunțare a unor reduceri, fidelizare etc. Doar având aceste scopuri în minte vei putea să măsori care este eficiența fiecărui material publicat.
Cum răspunde SpatiulConstruit.ro acestor tendințe pentru afacerile din domeniul construcțiilor?
- Este cel mai mare portal din domeniul construcțiilor și amenajărilor interioare, cu peste 350 de afaceri listate la nivelul anului 2021;
- Pune la dispoziția tuturor celor interesați conținut relevant pentru domeniul construcții, arhitectură, amenajări, într-un mediu online, unde cererea și oferta se întâlnesc;
- Păstrează și aplică un set de principii de scriere și publicare, astfel încât articolele, materialele și afacerile clienților SpatiulConstruit.ro să aibă mereu cea mai înaltă relevanță, atât din punctul de vedere al publicului, cât și în privința optimizării în motoarele de căutare;
- În oferta SpatiulConstruit.ro sunt incluse pachete de publicare de articole (cu backlinks follow sau no-follow), oferind astfel fiecărui client un potențial de conținut actualizat;
- Își încurajează mereu clienții să fie pro-activi și să publice pe SpatiulСonstruit.ro articole despre ultimele produse, tehnologii sau noutăți în domeniul lor;
- Este un portal ”sănătos” din punct de vedere tehnic și continuu optimizat pentru o viteză de încărcare cât mai bună și o navigare rapidă;
- Întrucât conținutul SpatiulConstruit.ro abordează întregul spectru de produse și servicii din construcții și arhitectură, casă și grădină, amenajări și instalații, portalul este indexat pentru o plajă foarte amplă de cuvinte cheie, ceea ce face ca clienții săi să profite de o audiență ridicată și calificată. Iar cu astfel de audiență, propagarea interesului se produce firesc, organic: un utilizator care se documentează pe SpatiulConstruit.ro despre încălzirea în pardoseală, va căuta atât centrale termice, cât și tipuri de parchet sau gresie pretabile;
- SpatiulConstruit.ro are 32.000 de pagini în top 100 rezultate organice (primele 10 pagini) pe cuvinte long tail relevant. Dincolo de traficul în sine, această cifră ne arată că SpatiulConstruit.ro atrage o mare pondere a vizitatorilor care caută specific. Cu alte cuvinte, clienți care știu ce vor și sunt mai aproape de momentul cumpărării.
Acestea sunt cele mai importante recomandări, în ceea ce privește crearea de conținut SEO. Evident că nu trebuie neglijate niciodată problemele de SEO tehnic, precum actualizarea permanentă a platformei și a modulelor folosite, eliminarea erorilor, poze prea mari sau prea mici etc. Acestea sunt aspecte pe care SpatiulConstruit.ro le tratează cu prioritate, pentru ca toți furnizorii listați pe portal să beneficieze constant de vizibilitate și continuitate.