Scrie pentru noi

AcasăLocaleMotive pentru care aveti nevoie de certificare ISO 9001?

Motive pentru care aveti nevoie de certificare ISO 9001?

Ultimele articole

Operatie Micsorare Stomac Turcia Pret – Transformare Rapidă la Preț Mic

Pierderea în greutate este o călătorie, iar pentru mulți, aceasta pare o luptă dificilă....

De ce paturile premium sunt esențiale pentru un somn odihnitor

Somnul este una dintre cele mai importante activități pentru menținerea sănătății și a stării...

ISO-9001-Certification-for-Small-Businesses

Organizatia Internationala pentru Standardizare (ISO) este cel mai mare dezvoltator de standarde internationale voluntare din lume. Standardele lor ofera solutii si bune practici pentru aproape toate tipurile de tehnologie si afaceri, ajutand companiile si organizatiile sa creasca performanta, protejand in acelasi timp consumatorii si planeta.

Dezvoltate prin consens global, standardele lor urmaresc sa distruga barierele din calea comertului international. Unele standarde binecunoscute includ ISO 9001 (calitate), ISO 14001 (mediu) si ISO 27001 (managementul securitatii informatiilor).

ISO 9001 este cel mai recunoscut standard de sistem de management al calitatii (SMC) din lume.

Acesta isi propune sa ajute organizatiile sa raspunda mai eficient nevoilor clientilor lor si ale altor parti interesate. Acest lucru se realizeaza prin construirea unui cadru care sa asigure o calitate consecventa in furnizarea de bunuri si/sau servicii.

Standardul se bazeaza pe sapte principii de management al calitatii, inclusiv concentrarea puternica asupra clientilor, implicarea managementului de varf si un impuls pentru imbunatatirea continua.

Cele sapte principii de management al calitatii sunt:

1 – Orientarea catre client

2 – Conducere

3 – Implicarea oamenilor

4 – Abordarea procesului

5 – Imbunatatire

6 – Luarea deciziilor bazate pe dovezi

7 – Managementul relatiilor

Principiile nu sunt ordonate dupa prioritate. Importanta relativa a fiecarui principiu variaza de la organizatie la organizatie si se poate modifica in timp.

O certificare ISO 9001 ofera dovada obiectiva personalului, partenerilor, clientilor si lumii exterioare ca satisfactia clientilor este in centrul afacerii .

Beneficiile ISO 9001:

Venituri crescute: valorificarea reputatiei ISO 9001 va poate ajuta sa castigati mai multe licitatii si contracte, in timp ce cresterea eficientei ajuta la satisfactia si pastrarea clientilor.

Imbunatatirea credibilitatii : atunci cand organizatiile cauta noi furnizori, este adesea necesar sa aiba un QMS bazat pe ISO 9001, in special pentru cei din sectorul public.

Satisfactia clientilor imbunatatita: prin intelegerea nevoilor clientilor  si prin reducerea erorilor, cresteti increderea clientilor in capacitatea  de a livra produse si servicii.

Eficienta de operare mai mare: puteti reduce costurile urmand cele mai bune practici din industrie si concentrandu-va pe calitate.

Luare a deciziilor imbunatatita – puteti detecta si identifica problemele in timp util, ceea ce inseamna ca puteti lua rapid masuri pentru a evita aceleasi greseli in viitor.

O implicare mai mare a angajatilor: va puteti asigura ca toata lumea lucreaza pentru o singura agenda prin imbunatatirea comunicarii interne. Implicarea angajatilor in proiectarea imbunatatirilor proceselor ii face mai fericiti si mai productivi.

O mai buna integrare a proceselor: examinand interactiunile cu procesele, puteti gasi mai usor imbunatatiri ale eficientei, puteti reduce erorile si puteti face economii de costuri.

O cultura a imbunatatirii continue: acesta este al treilea principiu al ISO 9001. Inseamna ca incorporati o abordare sistematica pentru identificarea si exploatarea oportunitatilor de imbunatatire.

Relatii mai bune cu furnizorii: utilizarea proceselor cu cele mai bune practici contribuie la lanturi de aprovizionare mai eficiente, iar certificarea le va semnala furnizorilor.

Pentru a deveni certificat ISO 9001 necesita planificare, angajament si resurse. Organismul nostru de certificare (QMS) recomanda un proces simplu in 3 pasi:

Analiza decalaj

Un consultant a vizitat birourile noastre pentru a revizui si a documenta procesele si procedurile noastre curente, apoi a evidentiat orice domenii care nu indeplinesc cerintele standardului.

Implementarea

Sunt facute orice modificari necesare proceselor si procedurilor existente.

Certificare

Un auditor ne viziteaza anual biroul pentru a verifica daca toate procesele documentate sunt respectate si, odata ce acestea sunt indeplinite, este eliberat un nou certificat.

Per total, cronologia instruirii va depinde de numerosi factori, inclusiv intelegerea cerintelor, pregatirea unei organizatii si dimensiunea si complexitatea organizatiei. Cu toate acestea, majoritatea se pot astepta sa primeasca certificarea ISO 9001:2015 in trei pana la sase luni.

Retineti ca persoanele fizice nu pot deveni certificate ISO. Numai companiile si organizatiile pot. De asemenea, este de remarcat faptul ca ISO nu ofera certificarea. In schimb, certificarea este posibila prin organizatii terte.

Cand ISO 9001:2015 a devenit disponibil in septembrie 2015, a existat o perioada de tranzitie de trei ani pentru ca intreprinderile si organizatiile sa primeasca procese de instruire si actualizare, ceea ce a permis afacerilor de toate formele si dimensiunile timpul necesar pentru a primi procesele de instruire si actualizare.

Controlul calitatii este cheia succesului afacerii. Daca doriti sa conduceti o afacere de succes, ar trebui sa indepliniti sau sa depasiti standardele asteptate. ISO 9001 este o modalitate rapida si usoara pentru potentialii consumatori de a vedea daca compania  depune eforturi pentru a oferi produse sau servicii remarcabile. Implementarea unui sistem de management al calitatii ISO 9001 ofera unei organizatii mai multa ordine si structura si poate aduce beneficii companiei  in multe feluri. Potrivit studiilor, clientii care au adoptat ISO 9001 au obtinut beneficii din aceasta, cum ar fi calitatea imbunatatita a produselor sau serviciilor lor, a redus probabilitatea de greseli si a crescut numarul de clienti noi. Mai jos, veti gasi cateva avantaje cheie ale implementarii ISO 9001:

Companiile care obtin certificarea ISO 9000, seria Standarde de management al calitatii, isi imbunatatesc procesele, deoarece aceste standarde ofera linii directoare pentru imbunatatirea formarii si interactiunilor, pentru depanare si chiar te pot ajuta sa protejezi resursele din cadrul organizatiei tale.

Cand clientii vad ca sunteti certificat conform standardelor internationale recunoscute, isi vor da seama ca ati implementat un sistem care se concentreaza pe indeplinirea si depasirea cerintelor clientilor. Aceasta recunoastere le va imbunatati increderea in organizatia voastra.

Imbunatatirea satisfactiei clientilor este unul dintre obiectivele principale ale sistemelor de management al calitatii ISO 9001. Acesta este motivul pentru care companiile care implementeaza aceste standarde se concentreaza pe identificarea si satisfacerea cerintelor si nevoilor clientilor. Prin imbunatatirea gradului de satisfactie, rata de retentie a clientilor  va creste.

Ultimele articole

Operatie Micsorare Stomac Turcia Pret – Transformare Rapidă la Preț Mic

Pierderea în greutate este o călătorie, iar pentru mulți, aceasta pare o luptă dificilă....

De ce paturile premium sunt esențiale pentru un somn odihnitor

Somnul este una dintre cele mai importante activități pentru menținerea sănătății și a stării...

Importanța creditelor IFN în dezvoltarea start-up-urilor

Într-un peisaj economic dinamic și mereu schimbător, start-up-urile sunt motorul inovației și al creșterii...

Cum să optimizezi spațiul de depozitare cu camere frigorifice

Spațiul de depozitare reprezintă o resursă esențială pentru afaceri din diverse industrii, de la...

Mai multe articole similare

Operatie Micsorare Stomac Turcia Pret – Transformare Rapidă la Preț Mic

Pierderea în greutate este o călătorie, iar pentru mulți, aceasta pare o luptă dificilă....

De ce paturile premium sunt esențiale pentru un somn odihnitor

Somnul este una dintre cele mai importante activități pentru menținerea sănătății și a stării...

Importanța creditelor IFN în dezvoltarea start-up-urilor

Într-un peisaj economic dinamic și mereu schimbător, start-up-urile sunt motorul inovației și al creșterii...