Scrie pentru noi

AcasăImobiliareDe ce să iei în calcul elemente de wellness când cauți un...

De ce să iei în calcul elemente de wellness când cauți un spațiu de birou

Ultimele articole

Când trebuie să schimbi anvelopele și cum recunoști uzura lor

Anvelopele reprezintă unul dintre cele mai importante elemente ale siguranței unui autovehicul. Ele sunt...

Află trucuri rapide pentru a îmbunătăți performanța în Adobe Photoshop

Lucrezi în domeniul grafic și vrei să-ți optimizezi proiectele? Adobe Photoshop nu are cum...

Amenajarea unui birou poate stimula starea de bine și gradul de productivitate al angajaților, după cum arată studiile. Organizația Mondială a Sănătății atrage atenția angajatorilor asupra sănătății mintale la locul de muncă, susținând că amenajarea spațiului de lucru ținând cont de elemente de wellness influențează creșterea moralului și eficacitatea personalului.

Ce spun studiile legat de întoarcerea la birou

Deși munca din confortul propriei case a oferit angajaților beneficii multiple, mai bine de jumătate din respondenții unui studiu realizat de Genesis Property, companie fondată de antreprenorul Liviu Tudor, declară că ar prefera ca ședințele online să fie înlocuite de întâlniri față în față. Dacă 52% dintre angajați consideră că ședințele în persoană le-ar aduce mai multe beneficii decât cele realizate în mediul online, 38% dintre aceștia ar prefera să se întoarcă la birou pentru a separa viața personală de cea profesională, iar 31% pentru a se bucura de socializare.

Deși apreciază flexibilitatea și libertatea pe care munca de acasă le-o oferă, angajații resimt lipsa interacțiunilor sociale, a unei limitări mai clare între muncă și viața privată sau a eficienței rezultate de pe urma colaborărilor în persoană. 

Totuși, dorința angajaților de a se întoarce mai des la birou vine cu o serie de provocări pentru companii. Acestea trebuie să adapteze spațiile clasice de birouri pentru a oferi salariaților confort și pentru a menține starea de bine. Beneficiile acestei abordări sunt indubitabile, de la o productivitate sporită și o stare de bine care determină eficiența în soluționarea sarcinilor, până la gradul mai mare de retenție a forței de muncă în organizație.

Care sunt noile nevoi ale angajaților actuali

Deși funcționalitatea spațiilor de lucru a fost cel mai important considerent de luat în calcul în trecut, biroul ar trebui să întrunească acum mult mai multe calități. Angajații își doresc un spațiu flexibil, care să încurajeze interacțiunea socială și colaborarea, dându-le, în același timp, posibilitatea de a se concentra și de a munci eficient.

Biroul actual ar trebui să acopere toate acele neajunsuri cu care angajații se confruntă atunci când muncesc de acasă, fie că este vorba despre izolare socială, un echilibru precar între viața personală și cea profesională, colaborarea defectuoasă cu membrii echipei sau o eficiență scăzută.

  1. Setarea echilibrului între viața personală și cea profesională

Studiul amintit mai sus afirma că aproape 40% dintre respondenți s-ar întoarce la birou pentru a separa viața privată de muncă. Echilibrul devine din ce în ce mai important pentru angajați, iar companiile trebuie să-l susțină indiferent de mijloace.

Pe lângă spațiul corect amenajat, care să permită munca eficientă, angajații apreciază spațiile de birouri care se află în proximitatea sălilor de fitness, a restaurantelor, a parcurilor sau care le oferă acces facil la diverse activități destinate petrecerii timpului liber.

  1. Nevoia de a avea spații speciale pentru relaxare

Pentru o muncă productivă și eficientă, angajații au nevoie nu doar de spații fără distrageri, în care să se concentreze, ci și de locuri special create pentru relaxare și interacțiune. 

O cameră de jocuri, o zonă menită interacțiunilor informale sau chiar un spațiu verde, care să-i aducă mai aproape de natură, sunt doar câteva idei de spații de relaxare potrivite cu noile nevoi ale angajaților. Totodată, astfel de spații pot facilita interacțiunea între colegi, încurajând colaborarea și consolidarea relațiilor profesionale.

Pe lângă crearea unui mediu prietenos în cadrul biroului, spațiile de relaxare contribuie la creșterea satisfacției angajaților și la crearea unui mediu de lucru atractiv și competitiv. 

  1. Flexibilitatea în programul de lucru

Deși își doresc să se întoarcă la birou, angajații moderni valorizează flexibilitatea programului de lucru, care să-i ajute să mențină un echilibru sănătos între viața personală și cea profesională.

Programul de lucru flexibil permite angajaților să-și stabilească orele de lucru în momentele în care se simt mai productivi, optimizându-și performanța și livrând rezultate calitative. 

În plus, flexibilitatea reprezintă un avantaj competitiv important în atragerea și reținerea talentelor. Companiile care apreciază bunăstarea angajaților și prioritizează nevoile acestora vor beneficia de angajați mai performanți și mai implicați în viața organizațională.

Adaptarea la nevoile angajaților actuali și atenția acordată bunăstării acestora reprezintă o necesitate strategică pentru organizații, aducând beneficii semnificative și favorizând un mediu de lucru sănătos pentru toți cei implicați.

Sursă foto: Shutterstock

Ultimele articole

Când trebuie să schimbi anvelopele și cum recunoști uzura lor

Anvelopele reprezintă unul dintre cele mai importante elemente ale siguranței unui autovehicul. Ele sunt...

Află trucuri rapide pentru a îmbunătăți performanța în Adobe Photoshop

Lucrezi în domeniul grafic și vrei să-ți optimizezi proiectele? Adobe Photoshop nu are cum...

6 sfaturi pentru a-ți proteja pielea de deshidratare în sezonul rece

Sezonul rece poate fi un adevărat dușman pentru pielea ta. Temperaturile scăzute, vântul aspru...

Deții un bar? Iată 5 lucruri de care să ții cont în alegerea uniformelor potrivite

Deții un bar și vrei să oferi clienților o experiență de neuitat? Alegerea uniformelor...

Mai multe articole similare

Când trebuie să schimbi anvelopele și cum recunoști uzura lor

Anvelopele reprezintă unul dintre cele mai importante elemente ale siguranței unui autovehicul. Ele sunt...

Află trucuri rapide pentru a îmbunătăți performanța în Adobe Photoshop

Lucrezi în domeniul grafic și vrei să-ți optimizezi proiectele? Adobe Photoshop nu are cum...

6 sfaturi pentru a-ți proteja pielea de deshidratare în sezonul rece

Sezonul rece poate fi un adevărat dușman pentru pielea ta. Temperaturile scăzute, vântul aspru...