In 2006, topul vanzarilor de autoturisme sufera modificari importante. Liderul anului trecut, Volkswagen Golf, a cazut pana pe pozitia a saptea in clasamentul modelelor, insa marca germana a ramas in varful ierarhiei.
Evolutia vanzarilor de autoturisme din Uniunea Europeana si statele EFTA intriga inca o data analistii. Dupa cateva luni in care modelele Volkswagen Golf si Renault Clio au facut schimb de locuri in varful clasamentului, la inceputul acestui an Ford Focus a devenit lider incontestabil.
In ciuda vanzarilor mai slabe ale best-seller-ului din 2005, Volkswagen Golf, in luna ianuarie, marca germana reuseste, gratie cresterii peste asteptari a vanzarilor modelului Passat (+114%), sa se mentina pe prima pozitie in topul brandurilor. Pe pozitia a doua a clasamentului producatorilor se afla in acest an Ford, care, beneficiind de un avans previzibil al noului Focus, a depasit Renault si Opel.
In prima luna a anului in curs, germanii de la Volkswagen au vandut in Europa nu mai putin de 133.326 unitati, in crestere cu 26,2% fata de aceeasi perioada din 2005. Marcile clasate pe celelalte trepte ale podiumului, Ford si Renault, au rezultate contradictorii. In timp ce vanzarile Ford au crescut cu 3% atingand 110.206 unitati, Renault a inregistrat o scadere puternica de 19,8% pana la 106.993 unitati.