Inteligența artificială (AI) revoluționează metodele de recrutare ale angajaților, modificând modul în care agențiile de recrutare se folosesc de tehnologie pentru a găsi cea mai bună forță de muncă.
AI permite profesioniștilor să analizeze rapid cantități enorme de date, să ia decizii și să facă predicții pe baza acestora. Acum, recrutorii și headhunterii pun la lucru inteligența artificială pentru a descoperi angajatul ce se potrivește perfect cu postul scos la concurs, pentru a se conecta cu talentele verificate și pre-examinate din grupurile de căutare și pentru a dezvolta capacitatea de a ocupa rapid locurile de muncă.
De la binecunoscutul Arnold Schwarzenegger cu a sa replică, „I’ll be back” din filmul Terminator, la renumitul hotel din Japonia, unde toți angajații sunt roboți, în adâncul sufletului, crearea unui echipament care funcționează ca un om ne entuziasmează. În România a apărut Talent Retain, o societate înființată în Marea Britanie, care a dezvoltat o platformă on-line ce utilizează analiza Big Data pentru a gestiona provocările în creștere cu care se confruntă departamentele de HR.
Dar cum se aplică inteligența artificială în domeniul recrutării forței de muncă?
Ce înseamnă inteligența artificială pentru recrutare
Inteligența artificială are un potențial masiv atunci când vine vorba de recrutare. Nu este vorba despre reducerea locurilor de muncă a celor care fac recrutările, ci de a accelera angajările, de a elimina sarcinile manuale și de a face recrutorii mult mai prolifici.
Potrivit Undercover Recruiter, se anticipează că inteligența artificială (AI) va înlocui 16% din locurile de muncă de la HR în următorii 10 ani. Deși acest lucru nu înseamnă automat că vor dispărea posturi din organigramă, înseamnă că timpul de muncă al angajaților va fi ușurat cu mult când vine vorba despre recrutare, grație încorporării tehnologiei AI.
AI poate face recrutarea mai ușoară și mai rapidă, permițând celor de la HR să se concentreze mai mult pe alte sarcini.
1. Asigură descoperirea celor mai potriviți candidați
AI va fi capabilă să umple golurile pentru un angajator evaluând nu doar CV-ul candidatului, ci și existența online a acestuia și, în general, dacă el se potrivește perfect cu ceea ce firma caută. De exemplu, un candidat ar putea fi foarte energic în susținerea cauzelor sociale, iar această caracteristică figurează printre principiile de selecție ale aplicațiilor AI. Pe de altă parte, recrutorul poate folosi AI pentru a descoperi cea mai bună potrivire prin crearea unui profil cu anumite valori, obiective și aspirații de carieră.
2. Candidați mai avizați
Inteligența artificială revoluționează acum procesul de angajare, deoarece recrutorii și managerii de angajare sunt capabili să evalueze mai mulți candidați potriviți ca niciodată. AI le permite acum să urmărească căutările după titlul postului, industria, site-ul, câștiguri, școlarizarea, vârsta, obiceiurile de cheltuieli și multe altele. Ideea este că pot face acest lucru fără a purta vreo conversație cu candidatul, doar pe baza anlizelor pe care instrumentele AI le pot face evaluând mii de CV-uri.
În acest sens, Talent Retain încheiet un parteneriat cu Ejobs.ro (liderul industriei HR din România) pentru a permite eficientizarea procesului de recrutare, precum și identificarea și atragerea talentului potrivit pentru companiile din România.
3. Teste biometrice și psihometrice în analizarea candidaților
O altă modalitate prin care AI va transforma vânătoarea de candidați se referă la analizarea caracterului angajaților pe parcursul interviurilor de angajare. Platformele de conferințe video de recrutare AI, de exemplu, folosesc testul biometric și psihometric pentru a calcula nu numai calitatea răspunsurilor solicitanților, ci și caracteristica vocală, ritmul vorbirii, energia vocală, micro-expresiile faciale și limbajul corporal.
3. Aplicații online îmbunătățite
Sistemele de urmărire a candidaților (baze de date pentru recrutori) exercită cuvinte cheie, fluxuri de vorbire și alte puncte de date pentru a examina și a stabili cu prioritate mii de CV-uri pe care le colectează online pentru fiecare loc de muncă postat. Întrucât angajatorii folosesc din ce în ce mai multe abilități în acest scop, așteptați-vă ca majoritatea companiilor să folosească instrumente similare.