Dupa o perioada de incertitudini și restrictii multiple provocata de criza sanitara, revenirea treptata la normal si redeschiderea restaurantelor, cluburilor si cafenelelor va insemna un aflux ridicat de clienti dornici sa savureze momente frumoase cu prietenii. In asemenea conditii, este nevoie de o solutie integrata pentru gestionarea activitatii, care sa permita nu doar o servire ireprosabila a clientilor, ci si un control avansat al fiecarui aspect de activitate.
Daca te preocupa gandul de a gasi cele mai bune mijloace de a gestiona eficient un restaurant sau un club, randurile de mai jos te vor ajuta in acest sens.
Aplicatia care gestioneaza informatia
Pana nu demult, era larg raspandit obiceiul ca, intr-un restaurant, preluarea comenzilor sa fie realizata de ospatar sau de barman pe un carnetel, informatiile fiind transmise mai departe catre bucatarie pentru finalizarea comenzii. Dezvoltarea tehnologiei digitale si larga raspandire a acesteia, insa, au ajutat managerii sa constate ca este mult mai eficient pentru salariati sa preia comenzile pe un dispozitiv care sa transmita instantaneu informatia intr-o baza de date, pe care o poate accesa orice persoana interesata. Din aceasta nevoie de control a informatiei s-a nascut si optiunea unui program de gestiune restaurant care, datorita functiilor integrate, poate realiza cu succes nu numai preluarea comenzilor, dar si controlul fiecarui aspect ce tine de realizarea acestora, achitarea lor precum si chestiuni logistice – facturare, control stocuri, aprovizionare etc.
Disponibilitate multi-platforma
Unul dintre cele mai importante aspecte ce recomanda un astfel de program de gestiune este posibilitatea de a fi accesat de pe orice platforma Windows, IOS sau Android, mobila sau desktop. Pe langa faptul ca ospatarii si barmanii au posibilitatea preluarii comenzilor pe dispozitive mobile, iar bucataria are acces instantaneu la comenzi (inclusiv elemente ce tin de anumite alegeri ale clientului), personalul back-office sau managerii pot folosi aplicatia pentru propriile lucrari care gestioneaza contabilitate, logistica sau chiar decizii strategice.
Facilitati de efectuare a platii
Aplicatia permite efectuarea achitarii contravalorii comenzii sub forma de numerar, prin card, ori prin folosirea de instrumente de plata precum cec-ul sau chiar bonurile de masa. Pentru restaurantele care fac parte din complexe de cazare, exista inclusiv optiunea integrarii platii in cont-camera, ca protocol sau ca mic dejun.
Posibilitati multiple de configurare si optimizare
Soft-ul de gestiune permite configurarea si optimizarea in functie de specificul restaurantului. Pentru unitatile de tip fast-food, ai caror clienti prefera in mare parte livrarile la domiciliu, exista posibilitatea integrarii platformelor de livratori precum Glovo sau Foodpanda. Acest lucru inseamna acces la un numar semnificativ mai mare de potentiali clienti, dar si posibilitatea gestionarii clientilor si comenzilor primite de la acestia, fie online, fie prin comanda telefonica.
In ceea ce priveste restaurantele clasice, sistemul permite monitorizarea modului de preluare si de transmitere a comenzilor catre bucatarie, supervizarea fluxului de lucru in bucatarie, transmiterea confirmarii realizarii comenzii catre ospatar. Fiecare operator poate avea cont separat si drepturi de acces limitate la pozitia si nevoile sale; aceasta optiune de securitate previne alterarea accidentala a informatiilor si permite un flux optim al acestora intre utilizatori.
Controlul aprovizionarii
Una dintre cele mai frecvente probleme cu care se confrunta orice restaurant sau club este controlul eficient al informatiilor legate de stocurile de ingrediente si bauturi. Aplicatia permite, insa, un control total asupra stocurilor, inclusiv adaugarea si scaderea din stoc, generarea de NIR-uri, facturi si chitante si setarea de alerte pentru stocuri scazute.
Usor de invatat
Aplicatia de gestiune a activitatii in restaurant este usor de invatat, intuitiva, putand fi utilizata cu succes chiar si de catre cei care au competente digitale limitate. Acest aspect este esential, deoarece implementarea rapida si eficienta a unui astfel de sistem este conditionata de capacitatea si disponibilitatea oamenilor de a asimila informatia. Mai mult decat atat, simplitatea accesului la informatie este vitala pentru un control optim al fluxurilor de lucru.
In concluzie, o solutie software completa de gestiune a activitatii este adesea cea care face diferenta, pentru ca personalul este astfel preocupat de calitatea muncii pe care o desfasoara si mai putin de memorarea unor detalii. In plus, managerul poate avea acces rapid la informatiile relevante despre afacere, care sa-i permita luarea celor mai bune decizii si optimizarea intregului proces de gestionare a afacerii.