Toată lumea știe că business-urile nu aleg întotdeauna persoanele potrivite în funcții de conducere. Știm, de asemenea, că școlile și universitățile nu ne învață cum să gestionăm oamenii și care sunt cerințele pentru a fi buni lideri. Nu trebuie să ai o poziție de conducere pentru a înțelege aceste aspecte, dar poți face un pas în cariera ta prin cursuri de leadership.
În prezent, se observă din ce în ce mai mult prezența unui lider la diferite niveluri în organizație. De aceea, au fost dezvoltate cursuri de leadership care să te ajute să devii lider și o adevărată inspirație pentru cei din jur. Stilul de conducere abordat de tine are puterea de a inspira motivația angajaților tăi, determinându-i să-și îmbunătățească semnificativ performanța profesională.
Un lider este un profesionist
Orice profesie necesită anumite cunoștințe și competențe. Un lider desfășoară o activitate intelectuală. Iar instrumentele leadership-ului sunt numite de obicei competențe.
Pentru unii, liderul se identifică cu acel manager echipat cu un cumul de cunoștințe specifice și instrumente de gestionare a activității manageriale, fiind un pilon în dezvoltarea celor implicați în business.
În leadership, managerul nu are doar o singură competență și nu urmează o listă standard de skill-uri și atitudini corespunzătoare. Această listă este adaptată ținând cont de stilul de conducere al acestuia. Competențele liderului se clasifică în 3 categorii:
- O primă categorie include aptitudinile necesare pentru gestionarea activității (planificare, auto-organizare, etc.)
- A doua categorie se referă la competențele administrative, care implică partea tehnică a managementului: delegare sarcini, control, reglementare, etc.
- A treia serie include stilul de conducere, care are în vedere manifestarea empatiei față de angajați atunci când se deleagă sarcini și responsabilități. În acest sens, liderul încearcă să înțeleagă nevoile angajaților pentru ca aceștia să îndeplinească eficient sarcinile și pentru a depăși împreună obstacolele.
Există diferite competențe de conducere. Astfel, dacă managerul nu cunoaște reguli de bază pentru activitatea sa, acesta nu va prezenta eficiență și nici nu va obține performanță. Ca rezultat, angajații nu vor fi motivați pe deplin să-și îndeplinească sarcinile. Acest lucru influențează competitivitatea companiei atât la nivel microeconomic, cât și macroeconomic. Prin urmare, pentru a deveni un lider de succes, ai nevoie de cursuri de leadership.