Scrie pentru noi

AcasăAfaceriNu urma aceste sfaturi dacă nu-ți dorești mai mulți clienți în benzinăria...

Nu urma aceste sfaturi dacă nu-ți dorești mai mulți clienți în benzinăria ta 

Ultimele articole

Top 3 cadouri de Crăciun pe care să le oferi angajaților tăi

Crăciunul este perioada perfectă pentru a-ți arăta aprecierea față de angajații tăi. Dar ce...

Cum să optimizezi spațiul de depozitare cu camere frigorifice

Pentru a optimiza spațiul de depozitare folosind camere frigorifice, este important să înțelegem rolul...

   

Că ești manager de benzinărie sau chiar proprietarul unui astfel de business, principala provocare este să găsești modalități de atragere a potențialilor clienți și menținere a celor existenți. Conștient fiind că acestea vor oferi un BOOST vânzărilor.

            Este adevărat că o reducere a prețului la combustibil poate părea cea mai bună modalitate, dar provocarea este de a nu reduce prețul și totuși a-ți crește numărul de clienți. Cum faci asta?

           Credem că aceste sfaturi te vor ajuta să faci față cu brio provocării. Iată care sunt:

           Diferențiază-te prin oferta de produse

           Majoritatea benzinăriilor au și un magazin cu produse variate. Când produsele sunt aceleași ca ale concurenței, nu prea există motiv ca un client să ți-l cumpere pe al tău. 

Dar poți veni cu o nișă de produse pe care alte benzinării din zonă nu le au și de care șoferii care trec prin zonă să fie interesați.  Gustări neobișnuite, articole auto premium, reviste nișate (auto) etc.

            Pentru a atrage clienți, te poți concentra pe articole premium care au legătură cu ceea ce oferă zona. Există râuri la care se adună pescarii? Adu momeli sau muște. Păduri în care oamenii merg să observe păsări? Adaugă binocluri, ghiduri și semințe. Te afli pe drumul spre stadion? Atunci aprovizionează-te cu tricouri și produse ale echipei locale pentru fanii care se opresc în drum spre meci.

           Prima impresie chiar contează

           Este curat în zona benzinăriei tale? Pompele sunt curate? Gândește-te serios la acest aspect ți imaginează-ți că ajungi tu în fața unei benzinării în care igiena nu este pe primul plan, nici pe al doilea. Pompele sunt slinoase, magazinul unde plătești nu arată prea bine. Vei reveni sau vei ocoli? La fel pot gândi și clienții tăi. 

           Păstrează totul în stare perfectă de igienă: duze, butoane, afișaj, magazin, perimetrul întreg. 

           Atrage clienți de la distanță

          Instalează un afișaj electronic cu LED-uri luminos, vizibil de la distanță mare care să atragă potențiali clienți spre benzinărie și magazin. Poți instala un totem benzinarie SmarSoft.ro, performant, cu un grad de luminozitate ridicat în orice condiții meteorologice sau chiar în lumina soarelui puternic. 

Ba mai mult, acest totem va deveni un ”ambasador” al benzinăriei tale care le va ”vorbi” oamenilor non-stop despre afacerea ta, despre ofertele tale sau le va transmite mesajele pe care tu ai posibilitatea să le setezi așa cum îți dorești. 

Și cel mai mare avantaj aici este să nu trebuie să plătești pentru fiecare mesaj citit precum se întâmplă în cazul campaniilor de marketing pe rețelele sociale sau pentru anunțurile promovate pe motoarele de căutare. 

          Reevaluează distribuirea produselor

            Oare există o strategie de marketing în benzinării? 

Ei bine, află că da și că nimic nu trebuie să fie pus la întâmplare. Deci, nu amesteca produsele. De exemplu, produsele alimentare cu cele pentru mașini. Poziționează produsele complementare. De exemplu, sandwich-urile lângă apă/sucuri. De asemenea, poziționează produse pentru îngrijirea/întreținerea mașinii cât mai aproape de locul în care clienții plătesc alimentarea.

           Completează service food

          De obicei în benzinării întâlnim sandwich-uri, dar nu este nevoie să te limitezi. Poți include în meniu gustări ușoare și proaspete care vor atrage clienții. Gândește-te că nu mai pierd timpul căutând restaurante unde să servească.

           Oferă clienților tăi ceva gratuit 

           Când cineva îți oferă ceva gratuit primești și o stare de bine la pachet. Este un lucru care te motivează să-i întorci favoarea și te face să te simți special. Nu trebuie să fie ceva scump. Poate fi un biscuit la cafea, un sos la sandwich etc. Poate fi ștergerea parbrizului. 

           Ce zici de un program de fidelizare?

        Dacă ești la început este posibil să nu fie o idee foarte bună, dar pe termen lung credem că te poate ajuta. 

        De exemplu, pentru un număr de alimentări sau un număr de litri de combustibil, oferă încă unul gratuit. Oferta poate fi oricare. Clienților le va plăcea acest aspect și vor reveni.

         Oferă siguranță

          Iluminează foarte bine zona și instalează suficiente camere video performante, cu o rază de acțiune cât mai mare, inclusiv zona de parcare. Astfel, stația ta de benzinărie este sigură atât pentru clienții tăi, cât și pentru angajați. 

         Angajați de încredere și cu talent în vânzări

         A angaja oameni serioși, de încredere este o necesitate pentru toate business-urile. Atrage astfel de oameni, formează-i, motivează-i, apreciază-i și încurajează-i. Talentul în vânzări este un alt avantaj, dar dacă nu au, pot participa la cursuri specifice. 

        Gândește în următorul mod: un angajat apreciat, motivat și încurajat va oferi business-ului tot ce are mai bun. Un angajat mulțumit poate crește vânzările cum nu îți imaginezi. Din nefericire sunt prea puțini antreprenori, companii, manageri atenți la nevoile unui angajat, care este, de fapt, cel mai important pion în orice business.

Ultimele articole

Top 3 cadouri de Crăciun pe care să le oferi angajaților tăi

Crăciunul este perioada perfectă pentru a-ți arăta aprecierea față de angajații tăi. Dar ce...

Cum să optimizezi spațiul de depozitare cu camere frigorifice

Pentru a optimiza spațiul de depozitare folosind camere frigorifice, este important să înțelegem rolul...

Implant Mamar: O opțiune populară pentru creșterea încrederii

Implanturile mamelonare sunt o alegere populară pentru îmbunătățirea proporțiilor corporale și creșterea încrederii. Deși...

Optimizarea continutului, titlurilor si meta descrierilor pentru motoarele de cautare

In era digitala, unde prezenta online este un factor esential pentru succesul oricarui business,...

Mai multe articole similare

Top 3 cadouri de Crăciun pe care să le oferi angajaților tăi

Crăciunul este perioada perfectă pentru a-ți arăta aprecierea față de angajații tăi. Dar ce...

Cum să optimizezi spațiul de depozitare cu camere frigorifice

Pentru a optimiza spațiul de depozitare folosind camere frigorifice, este important să înțelegem rolul...

Implant Mamar: O opțiune populară pentru creșterea încrederii

Implanturile mamelonare sunt o alegere populară pentru îmbunătățirea proporțiilor corporale și creșterea încrederii. Deși...