Ogilvy se mareste si aduce in Romania alte doua lanturi ale grupului.
Manuela Necula a venit la conducerea Ogilvy Romania in urma cu noua-zece luni. Venea de la Red Cell/141 si prelua conducerea Ogilvy Group intr-un moment tensionat, in urma plecarii fostei conduceri. Tot atunci Red Cell si 141 au fost preluate de Ogilvy. Acum, cele doua companii au fost relocate in sediul cunoscut al agentiei si s-au transformat in OgilvyOne (Red Cell) si 141 Romania, parte a grupului Ogilvy. E clara legatura dintre cele doua evenimente si managerul general al companiei. Totusi, la originea acestei preluari mai stau si o serie de coincidente, planuri de dezvoltare, achizitii internationale etc. pe care le explica managerul Ogilvy Romania.
Schimbari
Dupa nici 10 luni de Ogilvy, Manuela Necula e multumita si spune ca le merge bine. Cum defineste ea „binele”? E o stare de siguranta in agentie. Stabilitate. Asta lipsea la momentul in care a preluat ea conducerea, in urma scandalului prin care trecea agentia. Stabilitatea se refera si la relatiile cu exteriorul, clientii, perceptia clientilor, dar si la relatiile din interiorul firmei. „Au plecat multi oameni buni la inceputul anului, dar m-am ferit sa aduc pe oricine doar pentru ca aveam nevoie de oameni. Am asteptat pana cand am gasit persoana potrivita”, spune ea. S-au mai schimbat si alte lucruri anul acesta, dar cel mai important este cel legat de restabilirea starii de normalitate in agentie. La capitolul satisfactii se inscriu si noii clienti castigati anul acesta pe toate agentiile grupului: Volvo, Friesland, Energy Holding, Citibank, Lufthansa, Pernod Ricard, Flamingo, Pfizer, pentru a enumera doar cativa dintre acestia.
Bates/141 apartinand grupului Cordiant a fost infiintata in Romania in 1997. In 2003, WPP cumpara Cordiant, iar Bates se transforma, in cele mai multe tari europene in care exista, in Red Cell, cea mai tanara retea a grupului, privita ca o mare provocare. In Romania, Bates/141 devine Red Cell/141 in 2003, an in care la conducerea companiei vine Manuela Necula, ca Deputy Managing Director. „La momentul respectiv au avut loc o intarire si o dezvoltare a echipei, adaugand la cea existenta cateva nume care au adus o expertiza exceptionala atat in client service, cat si in creatie. Portofoliul de clienti a crescut semnificativ in anul respectiv, agentia a intrat pe un trend extrem de pozitiv”, spune managerul Ogilvy.
Ogilvy
In decembrie 2004, WPP a anuntat ca cele doua companii Red Cell/141 vor fi integrate in grupul Ogilvy. Anuntul nu a fost facut public, ci a circulat doar prin cadrul agentiei. Ce avea sa urmeze? Preluare de catre Ogilvy? Integrare in grup? Un alt management? Coincidenta sau nu, lucrurile s-au rezolvat prin demisia fostilor manageri Ogilvy, cand la conducerea Ogilvy a venit managerul Red Cell/141. Din punct de vedere operational, spune Manuela Necula, integarea s-a facut inca din luna februarie. Din toate celelalte puncte de vedere, integrarea s-a facut din octombrie 2005, cand cele doua echipe s-au mutat in sediul din Grigore Alexandrescu.
OgilvyOne
Este cotata ca cea mai puternica retea globala de comunicare directa, marketing direct, CRM, digital media. Transformarea Red Cell in OgilvyOne completeaza abilitatile grupului Ogilvy in aceasta zona a comunicarii.
Agentia locala va beneficia de un puternic transfer de know-how din partea retelei, precum si de suportul acesteia. In plus, accesul la resursele unuia dintre cele mai puternice grupuri de comunicare, acces la intranetul Ogilvy Group (Truffles), care ofera informatii despre tot ce se intampla in intreaga retea internationala, acces la sistemele de training etc.
In lift, ca in frigider
Ati urcat de curand cu liftul in Bucuresti Mall sau Plaza Romania? Daca da, inseamna ca ati intrat in imensul frigider side by side. Si cu siguranta ati vazut omul de zapada, cutiile de bere, fructele sau berile. Ce-i cu ele? LG Electronics a declansat la inceputul lunii septembrie o campanie de promovare a liniei sale de frigidere side by side pe cat de ampla, pe atat de neconventionala. Impreuna cu agentia Euro RSCG s-au gandit sa faca ceva ce nu s-a mai facut pana acum. Si au ales sa decoreze lifturile din cele mai vizitate locatii comerciale din Bucuresti: Plaza Romania si Bucuresti Mall.
„Bucuresti Mall si Plaza Romania sunt spatii predilecte pentru publicul-tinta LG, astfel incat decorarea lifturilor aferente a constituit o excelenta oportunitate in sustinerea pozitionarii produselor LG in segmentul premium. Pe langa analogia intre usile lifturilor si usile frigiderului side by side LG, am dorit sa sugeram intrarea intr-un spatiu LG. De asemenea, utilizarea acestui spatiu ajuta la deconspirarea unor detalii ale produsului ce n-ar putea fi popularizate prin publicitatea clasica in alte medii”, a declarat Teodora Juravle, Acount Director Euro RSCG Bucharest.
Campania se desfasoara intre 15 septembrie si 31 decembrie si se adreseaza consumatorilor romani cu venituri medii si mari, pentru care ultimele tehnologii in domeniu constituie principalul criteriu de achizitionare. „Suntem foarte entuziasti de succesul acestei actiuni de promovare. Atat spatiul utilizat, cat si propunerea vizuala vin sa sustina obiectivul primordial al companiei pe piata din Romania, acela de a deveni primul brand premium national pana in anul 2007. De altfel, consumatorii din tara noastra se vor bucura inca din luna septembrie de ultima inovatie in linia frigiderelor side by side: frigiderul cu trei usi – prezent in reteaua noastra de distribuitori autorizati Domo, Flanco si MediaGalaxy”, a declarat Ioana Cristescu, Marketing Manager LG Electronics Romania.